15-18.08.2019
Pojezierze Iławskie

Zdjęcia

W czasie długiego weekendu sierpniowego postanowiliśmy odwiedzić malownicze tereny Pojezierza Iławskiego. Pojechaliśmy rowerami wokół najdłuższego w Polsce jeziora. Długość Jezioraka - bo o nim mowa - sięga 40 km. Jazda rowerem po utwardzonych leśnych szutrówkach wiodących brzegiem tego zbiornika wodnego jest wspaniałym przeżyciem dla turystów rowerowych lubiących obcowanie z naturą.

Wycieczka miała charakter rekreacyjny. Dzienne dystanse nie były długie. Chcieliśmy wykorzytać ładną pogodę i słońce, aby poleżeć nad jeziorami sycąc oczy pięknymi krajobrazami.

Wystartowaliśmy ze stacji kolejowej Iława Główna. Dojazd pociągiem z Warszawy jest bardzo dogodny. Czas podróży nie przekracza dwóch godzin. Rozpoczęliśmy jazdę rowerem Bulwarem Jana Pawła II brzegiem jeziora Mały Jeziorak w Iławie. Dalej skierowaliśmy się na północ kręcąc pedałami wschodnim brzegiem Jezioraka. Kilka razy zatrzymywaliśmy się nad jeziorem, aby coś zjeść i poleżeć w słońcu.

Drugiego dnia dokończyliśmy okrążanie Jezioraka jadąc na południe jego zachodnią stroną. I tym razem natrafiliśmy na utwardzone drogi szutrowe prowadzące blisko tego zbiornika wodnego. Pod koniec trasy rowerowej obejrzeliśmy okazały Zamek w Szymbarku.

Trzeci dzień poświęciliśmy na jazdę terenami Brodnickiego Parku Krajobrazowego oraz Doliną Drwęcy. Na uwagę zasługuje piękna asfaltowa ścieżka rowerowa, którą poprowadzono poprzez łąki od Radomna do Kurzętnika. Trasa rowerowa biegnie nasypem dawnej kolejki. Nie ma już torów, ale zachowały się bardzo klimatyczne stare stacyjki kolejowe. Dzień zakończylismy wizytą nad jeziorem Bachotek.

Ostatniego dnia samotnie wróciłem do Iławy. Moja towarzyszka wyprawy pozostała w okolicach Brodnicy, aby kontynuować wypoczynek na komercyjnej wycieczce.

Zachęcam do obejrzenia zdjęć z tej wycieczki rowerowej...